reklama

Susedia v nás

Aha, zasa sa mi potvrdilo, že nie som normálny. Tentokrát však stačilo tak málo. Nemusel som sa ako obvykle vnárať do sveta vnútorných bojov, konfrontácií so samým sebou, nebolo potrebné ani plávať vo víre depresií nad zmyslom svojho bytia a jeho naplnenia, ani následnej únavy z večnej cesty hľadania rovnováhy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

Stačilo tak málo, zapnúť si televízor a dívať sa tak ako väčšina slovákov v stredajší večer na susedov. Populárnych, sledovaných, vtipných. Veď všetci v mojom okolí to sledujú, brat, švagriná, rodičia, tak prečo by som ja nemal ? Nechápali.  

Tak som si ľahol k telke a čakal. Čakal na ten okamih, kedy sa moje telo začne lámať v bránici následkom vtipných scén, humorných dialógov vystihujúcich podstatu koexistencie ženy a muža. Ubehlo päť minút a nič, desať, dvadsať a nič sa znásobovalo. Tak som prepol...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po pár dňoch som sa o tom rozprával s jednou z priateliek. „Ty berieš všetko tak vážne“ pousmiala sa a dodala „nehľadaj vo všetkom význam“. „Susedia sú o bežnom živote, prídeš večer domov, si unavený, tak nemáš chuť zaťažovať sa ďalšími dilemami, zapneš telku a relaxuješ v pohodičke“, ešte dnes počujem v ušiach jej slová. Tak rád by som bol, keby tak bolo, žiaľ nejde mi to. Vlastne ani nechcem. Toľko som nad tým premýšľal, prečo nie som „normálny“, až som na to prišiel, čo tých ľudí na tom baví. A recept na pochopenie ? Vlastná rodina, teda moji rodičia a klan okolo nich, apoň pre mňa...Moja mama má troch bratov. Najstarší je Vlado, typický policajt - vyšetrovateľ. Robí sa múdry, dôležitý akoby nad neho nebolo, vravieva mama. A ešte si zobral aj ženu, ktorá keď ju stretneme na ulici, tak sa otočí a robí sa, že nás nevidí. A tá ich dcéra, celá matka, zdedila maniere po nej. Prostredný je Miro. Dobrák od kosti, dá sa rozotierať ako maslo na chlieb, šikovný, robotný. Ale tá jeho žena. Rebeka, večne nespokojná frfľaňa, čo závidí druhému aj vyťahanú gumu na trenírkach. Ich syn Jaro celkom ešte újde, veď je po otcovi, ale Martina ? To je spoločenská katastrofa, ako sa u nás doma hovorí. Iba si tak na pol huby mrmle a roky jej utekajú. Už by bolo načase aj vydať sa. Najmladší je Edo. Dobrý chlap, ale alkoholik. Aj teraz, robotu nemá a keď ho v meste stretneš vždy má vo vetrovke ploskačku rumu. Na ňom to nie je ani vidno, že si vypil taký je vycvičený, počúval som doma. A tá jeho žena Milka ? Však si musím pamätať koľkokrát na veľkú noc sa doma zatajila a neotvorila nám ani dvere. Syn Miloš ? Má dvadsaťpäť, robotu iba z času na čas a ťahá sa so štyridsaťročnou. Ľahne jej do postele a to mu stačí. Ešte štastie, že otec má iba jednu sestru. Vlastne, to čo o jej živote viem je za troch bratov. Toľko si vyberala, preberala až zostala sama. A predstav si, teraz na staré kolená si domov do bytu dovliekla chlapa. A nie hocijakého. Dvakrát rozvedeného, bez bytu, bez práce. Taký príživníček, čo si ju omotáva sladkými rečičkami typu „milujem ta srdiečko“. Chodí oblečená v starých háboch, doma nič nového, starý nábytok, koberce a flakované tapety. A pritom zarába dobre, veď robí v Bratislave.Tu by mal rodinný príbeh končiť, avšak ešte sú tu otcovi rodičia. Užil som si dosť domácich scén spojených s tým, keď manžel nevie, kde patrí. Či k manželke, či k mame. Ktorú stranu hájiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

K čomu som dospel ? Že už chápem, prečo je ten humorný seriál taký sledovaný a toľko ľudí sa na ňom smeje až im praští v kostiach. Je to o nich a ich životoch. A dáva im to pocit istoty. Istoty v tom, že nie sú iný, nevytŕčajú z radu.

Prečo sa nesmejem ? Lebo ho tak nechcem prežit. Som nenormálny.

P. s. 

Aj toto sa dočítate na webovej stránke markízy...

Susedia majú stále úspech ! Aj napriek tomu, že reprízy seriálu sú zaradené do vysielania v prime time o 20.00 hod. nemajú o sledovanosť núdzu. Jeden z najsledovanejších a najpopulárnejších seriálov na slovenskom televíznom trhu si po movom roku opätovne pozrelo 1 milión 130-tisíc divákov. To svedčí o tom, že so Susedmi sa diváci stále nevedia rozlúčiť. Momentálne ich môžete sledovať každú stredu, o 20.00 hod. Susedia dokonca dostali takisto svojich susedov ! Medzi dvoma časťami si diváci pripomenú známy rodinný seriál Ženatý so záväzkami, a tak každú stredu, o 20.00 hod. budeme svedkami večera Susedov !  

roman csikos

roman csikos

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

snazim sa vyhybat plytkosti, ceste po povrchu, unavuje a zbytocne pri nej stracate cas, prezit hlbku v comkolvek co robite, citite je pre mna jeden z najvacsich darov zivota, aj ked si niekto moze povedat naco si komplikovat zivot... Zoznam autorových rubrík:  názorSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu